Tuesday, November 10, 2009

Ryggen bra igen!

Körde i söndags första passet sedan ryggen knöt sig och det var självklart lite nervöst hur det skulle gå. Passet bestod av inomhuslöpning med klubben och jag var väldigt noga med att köra i bekvämt tempo utan att ta i för mycket. 6x4min i milfart med en minuts vila är ju ett halvhårt och skönt pass. Det kändes riktigt bra hela vägen och jag låg som en klocka på 4.10-fart utan att slita det minsta så det var ju över förväntan. Mest glädjande är dock att det inte blev några som helst sviter efteråt utan att det snarare känns bättre i ryggen nu än innan!

Så planen blir helt enkelt att mjukstarta den här veckan och köra igång officiellt nästa måndag. Jag tänker också gå regelbundet hos min kiropraktor nu för att hålla lite mer koll på min kära rygg. Kan nog löna sig i längden ...

Har också fått positivt besked av Kleberg som kommer ingå i mitt supportteam under Norseman. Han om någon vet hur jag fungerar under tävling så det blir utmärkt att ha med honom. Vet inte om jag ska ha med någon ytterligare eller om jag nöjer mig med en. Är det någon som är sugen på att göra Kleberg och mig sällskap kan ni väl iofs höra av er. Självklart gör jag detsamma mot Kleberg när han kör 2011 :)

2 comments:

Hardfeldt said...

Kul att du ar igang igen Micke.

Halsningar fran Lanza

Anonymous said...

vad jag letade efter, tack