Saturday, June 07, 2014

Borås Triathlon 2014

Eftersom jag ändå skulle ner till Borås i helgen och köra swimrun så tog jag med cykeln och körde lite triathlon. Jag har kört denna tävling förut (2008 tror jag) och distansen var den samma men eftersom tävlingen växt en hel del var det lite ändringar på tävlingsområdet och löpbanan. Till det bättre måste jag säga och allt kändes proffsigt och mycket tydligt. En annan förändring mot förra gången jag körde var uttalat draftingförbud.*


Jag värmde upp ca 10min i vattnet och det kändes ganska behagligt i vattnet. Inte speciellt kallt och inför start ställde jag upp bakom Björn Andersson och planen var enkel. Ta hans fötter och få fin resa i täten ;)



Jag var inte riktigt med på startskottet så jag tappade tyvärr några meter direkt på Björn som sedan inte gick att ta igen :)


Simningen gick helt ok. Orkade med bra känsla ungefär halvvägs men sedan kroknade jag lite men det gick ungefär som jag väntade mig så det är ok. Första växling gick perfekt förutom ena benet som fastnade lite på chipbandet. 


Simning: 6.10 

Cykelmilen har varit ytterst få i år så det var redan från början lite småsegt. Jag hade inget tryck och blev också omblåst av några men jag körde på och accepterade den lite dåliga känslan. Kändes i alla fall lite bättre och bättre men överlag en usel cykling tidsmässigt men ok känslomässigt sett till mina förutsättningar. Växling 2 helt ok. 

Cykel: 34.38

Försökte hitta en fart som kändes hård men utan att chansa idag. Låg ganska stabilt genom löpningen och det kändes bra. 

Fixade strax under 4.30-snitt vilket är helt ok. Löptid 18.16. 

I mål på 59.05 och innan tänkte jag att under timmen skulle kanske gå så jag är supernöjd. 


Nu laddar jag och Patrik (som för övrigt är fotograf på alla bilderna) för Borås Swimrun i morgon. 

Stort tack till Jonas Colting för riktigt bra arrangemang! Vi ses i morgon :)

*att det var draftingförbud var det många som missade men det får stå för dem. 








No comments: