Thursday, July 06, 2006

Status

Ja, nu börjar det dra ihop sig till Kalmar och man kan väl säga att det hårdaste jobbet är avklarat. Nu blir det lite nedtrappning på volymen och lite upptrappning av farten de sista veckorna. Jag är ganska nöjd med min träning detta året även om det inte blivit riktigt lika mycket som tänkt (blir det någonsin det?). Jag har haft ett par skador och det är ju inte kul men som tur är har ingen varit långdragen. Om man jämför träningsvolymen mot förra året så har jag redan nu tränat nästan lika många timmar som jag gjorde på hela året då. Jag har också haft en sammanhängande träningsperiod med bra träning från september. Förra året började jag med triathlonträningen i mars ... Med andra ord så ser det ganska bra ut och jag ser fram mot Kalmar enormt mycket!

Som en liten avslutning inför toppningsveckorna så kommer jag i helgen köra lite tävlingar.

Fredag: Utmaningen i Nora (150m, 8km, 2km)
Lördag: Olympisk distans i Oxelösund (1500m, 40km, 10km)
Söndag: Vansbrosimmet 3km.

Rapport om loppen dyker upp inom en snar framtid :) Ha det bra i sommarvärmen! Det har jag!

No comments: