Monday, February 01, 2010

Tack för att jag fick vara med förra året!

Jag är så glad att jag redan genomfört ÖtillÖ. Var precis inne på deras hemsida och blev smått chockad när jag såg vad anmälningsavgiften låg på. Jag har sagt det förut och säger igen att det är Sveriges tuffaste och bäst arrangerade endagstävling men nu har det gått från att vara "en-rolig-grej-att-avsluta-säsongen-med" till en "seriös-tävling-där-man-måste-vara-i-bra form-med-höga-ambitioner". Visserligen har de i år förbättrat arrangemanget ytterligare med bättre boende och lite annat men för min del säger jag tack för mig.

Men de har fått oerhört bra rykte de här åren och det har varit stor efterfrågan på de platser som finns att tillgå så jag antar att det vore dumt att inte höja priset ... men lite synd är det då det kommer medföra en ökad proffsighet bland deltagarna och ett stort tapp av oss "vanliga dödliga". Det är alltså en risk att mycket av charmen med loppet försvinner och därför är jag som sagt glad över att jag gjorde det förra året. Tycker att allt var perfekt då och jag tar hellre en våningssäng i ett flerbäddsrum än ett fint hotellrum ...

2 comments:

J Lindh said...

Istämmer till fullo. Den där prishöjning var tyvärr alltför saftig. Hade verkligen sett fram emot att köra årets upplaga. Men jag får nog tänka om.

Anonymous said...

Det känns som sagt bra att man var med på den gamla goda tiden..
Vi har planer att ordna en "träningstävling" på sjön Sommen nära Tranås land/vatten 14 augusti. Detta genom att helt enkelt lägga ihop de övningsbanor vi körde inför ÖTÖ 2009. (4-5 h)
Välkommen. Återkommer med mer info.
Peter Boquist TEAM Resema/Korsriddarna