Monday, February 15, 2010

Kleberg - Selvin - Coachning - Part 1

I brist på egna idrottsliga framgångar för tillfället så får jag glädja mig åt de killar jag hjälper i träningen. Kleberg som jag har haft många trevliga äventyr med, både på träning och tävling gör nu en satsning på elitnivå och jag har fått äran att styra upp träningen. Han har under hösten och vintern lagt en fin grund och från och med nyår tagit tjänstledigt från jobbet och tränar alltså på heltid. Jag är impad och avundsjuk på den mannen att han verkligen gör slag i det vi flesta av oss någon gång önskat och kanske till och med planerat. Living the dream!

Hur som helst så är det ju med skräckblandad förtjusning jag sitter och gör träningsprogrammet. Det handlar ju om lite annorlunda förutsättningar mot vad man är van med men vi har nu tillsammans jobbat fram en struktur som jag tror kommer fungera bra. Första målet är Lanza och sedan vänder vi blicken mot Kalmar.

Kleberg är en man av rätta virket så jag tror verkligen förutsättningarna finns för riktigt bra IM-lopp i sommar. Han har dels den talang som krävs och dels har han förmågan att lyssna på sin kropp och tränar och tävlar smart. Att ha hur mycket tid som helst till träning är inte automatiskt lika med framgång men i det här fallet kommer det lyckas. Det ska verkligen bli spännande att se hur långt detta kan räcka och jag är tacksam över att få vara med på resan!

Följ honom i hans blogg.

No comments: