Sunday, March 21, 2010

Spännande saker på G

Det har hänt en hel del sedan sist och jag ska försöka fatta mig hyfsat kort ...

- Vi har flyttat till hus som vi visserligen hyr men det är ändå ett hus! Flytten tog mycket tid och kraft i anspråk under några veckor blev det i princip ingen träning. Hur som helst trivs vi enormt bra än så länge och jag tror det blir riktigt bra.

- Jag ska byta jobb i början av april. Jag ska lämna avdelningen och i stället jobba i öppenvård. Känns som ett jättelyft och jag hoppas det kan ge mig en kick i positiv riktning. Fortsätter med delvis föräldraledig men går upp lite grann till 60%.

- Kleberg har bjudit med mig till Lanzarote som verkställande coach. Enormt sjysst och jag är tacksam över att få följa loppet på plats! Detta gör han som tack för hjälpen med träningsupplägget. Tack mannen! Bortsett från att guida herr Kleberg kommer jag också se till att få in några fina träningstimmar där nere.

- Bitarna börjar falla på plats runt Norseman. Nu ska det bara tränas också ...

- Och kanske det största: Det blir Ironman Malaysia 2011! Jag kommer alltså köra två av de lopp jag drömt om att köra sedan jag började med triathlon och det under samma halvår. Galet! Upplägget kommer bli en familjeresa till Thailand med kombinerat tävlande. Mer detaljer om detta framöver men det känns enormt skoj!

Som synes en hel del skoj att se fram mot.

No comments: