Saturday, July 24, 2010

Järngutten

Jag har efter Sövde tränat på ganska bra och för första gången på år och dag känner jag mig lite nertränad ... Samtidigt har det varit en ganska jobbig period med mycket extrajobb och annat i privatlivet så en av lärdomarna till nästa år är att helst lägga A-racet före eller efter sommaren. För mig är det helt enkelt inte optimalt att träna som mest under sommaren som det ser ut just nu i livet. Jaja, vi tar en sak i taget och nu är det fokus på Norseman.

Att jag körde bra i Sövde var väldigt skönt för självförtroendet och motivationen framöver. Jag är nu säker på att jag med lite flyt kan tävla mig igenom en Ironman och inte bara ta mig igenom. I Norge har jag såklart inga högre ambitioner resultatmässigt men jag ska göra allt jag kan för att hålla trycket uppe hela dagen. Jag ser verkligen fram mot loppet och nu är vi inne på slutspurten när det gäller förberedelserna. Jag kommer fram till onsdag träna på ganska mycket och eventuellt kör jag sprinten i Kalmar på fredag. Sista veckan blir mest att hålla igång lite och att simma i princip varje dag. Jag tror på en lite kortare toppningsperiod än vanligt när man inte har så mycket tung träning i bagaget.

Har jag kvar någon motivation efter Norge så kommer jag köra Sala som säsongsavslutning plus en och annan löptävling. Nu ska jag upp till Kilsbergen och springa i backarna!

P.S. I morgon går Ironman i Zurich av stapeln och det ska bli skoj att följa med många svenskar på startlinjen. Jag var ju själv anmäld till detta lopp 2009 men körde inte på grund av ändringar i familjesituationen :) Är dock ett lopp som jag av någon anledning är väldigt sugen att köra någon gång i livet. D.S.

1 comment:

Henke Puppy TS said...

Kör hårt i Norge Micke, vi är klart lite bittra att vi inte kom med ,-) men vi kommer så klart följa resultaten. När det kommer till IM Zurich kan den varmt rekommenderas men vi har ju iofs inte så mycket att jämföra med. Lycka till så ses vi kanske i Sala.