Thursday, October 29, 2009

Ryggont

Jaha. De senaste veckorna har jag mer eller mindre vilat förutom något ströpass här och där. I måndags var det dags att officiellt starta upp säsongen 09/10 och det började i alla fall bra. Jag körde simtest 4x500m med 1min vila och de gick på 9.41, 9.32, 9.44, 9.43. Långsamt men helt i linje med vad jag brukar ligga när jag kör igång simträningen. Det blev också ett löptest där jag helt enkelt sprang 8km runt min aeroba tröskelpuls och klockade km-tider. Låg rätt så stabilt på 5.50 och det är riktigt långsamt :) Glädjande med ett sånt test är att nu kan det bara bli bättre ...

Så vad händer? Vaknar upp i onsdags med sjuhelvetes ryggvärk och den sitter med oförminskad kraft i fortfarande. Har varit två gånger hos kiropraktor och behandling är påbörjad. Har ett par riktiga knytningar där bak och enligt honom är det något som legat och lurat kanske i flera månader. Nu råkade det lösas ut. Prognosen är i alla fall i dagsläget att om någon vecka bör jag vara frisk. Just nu är jag nöjd om det bara blir lite bättre så att jag kan göra något annat än att stappla fram med mycket möda i lägenheten. Kan inte ens bära på Ronja nu, riktigt skit!

Jag antar att lärdomen från det här är att inte vila så länge nästa år ... ;)

P.S. Jag drog inte hem någon vinst i lotteriet till Norseman. Jag blev uttagen bland 50st i elitgruppen. Hmm, nu blev det ju lite press och högre förväntningar. Antar att jag måste träna lite ... D.S

4 comments:

Mattias said...

Självklart platsar du elitgruppen!
Se till nu att representera klubben ordentligt. Vill inte få några rapporter om att du har gått uppför den sista lilla stigningen ;)

Härdfeldt said...

Vart kör du löptestet?

Hoppas ryggen blir bra snabbt.

Micke said...

Jag kör testet mellan 2 och 10km på milserien. Bor ju nära så det passar perfekt.

Mattias: jag tänker inte gå någonstans ... ;)

Micke said...
This comment has been removed by a blog administrator.