Friday, October 09, 2009

Inomhusträning

Har kommit igång lite nu efter mitt säsongsuppehåll och idag när jag körde ett kombopass simning och duathlon så kom jag på mig själv att ha längtat lite efter det här. Det är faktiskt inte så tokigt att springa och cykla inomhus om jag ska vara ärlig. Det blir ju inga långpass direkt men vad gör det nu den här tiden på året? Personligen så tror jag det är omväxlingen och enkelheten som tilltalar mig. Det är liksom skönt att slippa krångla med kläder, pumpa däck, justera växlar, frysa, bli skitig och allt annat man får utstå när man tränar utomhus. Självklart har det en viss charm att komma hem halvt nedfrusen och sakta men säkert tina upp men det är inget jag direkt längtar efter varje dag :)

Nu kommer detta kännas skoj några månader och sedan när våren börjar nalkas spyr man på att vara inomhus. Är inte de första passen i vårsolen helt sjukt underbara? Skulle de vara så underbara om man inte haft den här perioden innan? Nä, jag tror faktiskt inte klimatet i Sverige är så jävla tokigt ändå för oss triathleter. Älska vinterträningen!

2 comments:

Fred said...

Jag kommer aldrig att förstå vitsen med vintern. Visst, det går att överleva. Visst, kontrasten till sommaren gör sommaren bättre än den egentligen är. Visst, det finns fina dagar på vintern och man kan åka längdskidor på gnistrande snö. MEN, faktum kvarstår, detta gör man enbart för att det inte finns några bättre alternativ.

Henke Puppy TS said...

Grattis till platsen i Norseman!
Om du är sugen får du gärna skriva ett inlägg inför och ett efter till oss i Puppy.
Hundarna fick inte komma så det får bli europeiska alperna istället.
Vinterträning är det bästa, det finns inga genvägar!
Mvh
Henke
henke@puppyts.se