Friday, April 02, 2010

Så gick det med att komma igång

Jag hann bara yttra att jag kommit igång igen så blev jag självklart sjuk. Det började i söndags med hosta och snuva efter att i alla fall kört hyfsat några veckor. Det höll i sig några dagar men nu börjar det kännas bättre igen så förhoppningsvis blir det "bara" en veckas tvångsvila.

För övrigt så har arbetet med att arrangera Kilsbergen Triathlon startat och självklart siktar vi även i år på att förbättra tävlingen ytterligare. Det är riktigt skoj att en gång om året stå på "andra sidan" och ordna en tävling faktiskt. Det känns lite som att man ger tillbaka till alla andra som år efter år lägger ner stort jobb på att man själv ska få en bra tävlingsupplevelse. Det är mycket jobb både före, under och efter loppet men de ger mycket mer kraft än vad det tar. Tveka inte om ni funderar på att arrangera en tävling. Triathlonsverige behöver fler tävlingar och gör man bara ett grundligt jobb första året så rullar det på av bara farten sedan. Jag vill också hylla förbundet som på sin hemsida lagt ut all tänkbar information en tävlingsarrangör behöver.

Vi funderar också på att ordna med en träningstävling i början av juni på distansen 1/2IM. Jag återkommer om detta längre fram. Personligen så saknar jag Hjorten (kördes sista gången 2006) enormt mycket då det var perfekt att inleda säsongen med en halva för att se vad vinterträningen gett för resultat. På sikt och om intresset finns kanske vi kan överta den fina traditionen att ordna en halva i säsongsinledningen.

Får jag in lite träning kommande vecka så siktar jag på Startmilen. Satan vad det kommer göra ont ... :)

Är det bara jag eller är tävlingskalendern gleasare i år än vanligt? Som det ser ut just nu kommer jag bara få in två, tre tävlingar förutom Norseman ... draftinglopp är inte intressant i år, annars hade väl Säter och Örserum varit aktuellt. Jaja, vi får se vad som händer. Det får bli som det blir.

1 comment:

oumberligating said...

Vilken fin och trevlig blogg jag hamnat på! Härliga bilder och fin text, verkligen!
Helt otroligt, jag har bloggat i snart två år utan att ha funderat det minsta på att det finns på varje blogg uppei vänstra hörnet, en liten textrad där det står "nästa blogg", jag testar där idag och dyker alltså rakt in i din "värld"!
Kanske skulle jag väjntat med att skriva några rader, för kommer man in på min blogg idag så ger den verkligen ingen sann bild av mig! (ler)
Har varit en mycket "dålig människa inatt" har "cyberdruckit alkohol med främmande kvinnor bla!
Jag är annar en mycket fin "kille"!
Minns inte när jag senast nyttjade alkoholhaltiga drycker! (ler)
Som sagt ska inte plåga ditt kommentarsfält med mer svammel, mejn som sagt fin blogg du har!
Ha en forstsatt fin Helg!
Kram ifrån Peter Olofsson alias Ulv Röde!
PS: Har själv sprungit några Marathon lopp, tråkigt nog så höll inte mina knän och hälsenor, men en Vättern runda är på G!