Wednesday, April 14, 2010

Satan ...

... vad jobbigt det var att springa idag. Efter typ en månad utan träning och dessutom över en vecka med sjukdom nyligen impulsivstartade jag idag på Örebro AIK halvmaraton.

Väder: Perfekt. Soligt, 14 grader och lite blåst.
Startfält: Förmodligen +100st
Form: Osäker

Ja, det gick som det gick kan man säga. Efter en disciplinerad lugn start började jag beta av kilometrarna på 4.25-4.30. Känslan var bra och ansträngningen var långt ifrån vad jag skulle haft på milen. Vid sju började det dock bli tungt och vid åtta insåg jag att jag var rökt. Det är inte ofta jag bryter ett lopp men idag känns det faktiskt helt OK. Det var inte värt att plåga sig i ett varv till med den känslan halvvägs. Körde i alla fall milen på 43.54 och det är ju ändå inte skandal. Eller ... jo det är klart det är men just nu är jag inte bättre än så här. Går träningen bra nu så kör jag Kumla stadslopp 24/4. Bara tio dagar dit men det ska bli kul(?) att se vad man kan göra på så kort tid. Kan det bli sub 42 tro?

No comments: