Sunday, April 18, 2010

Tävlingar i år

Det är inte helt lätt att planera in årets tävlingssäsong måste jag säga. För det första så verkar alla cuptävlingar gå med drafting och det tycker jag är uselt. Jag är av den åsikten att det kan vara kul med drafting men vill gärna ha lite blandat. Dessutom ska väl en segrare i Svenska Cupen kunna bemästra båda formaten? Jaja, jag tror deltagarantalet kommer minska på vissa tävlingar i år men det är väl kanske värt ett försök. För det andra så känns det som att årets tävlingskalender innehåller färre tävlingar än vanligt. Är det bara jag eller är det så? Och var är Sundbyholm????

Jag har i alla fall gjort upp en preliminär plan men är samtidigt flexibel och öppen för annat skoj som dyker upp.

13/6 Kilsbergen Triathlon. Blir inte som tävlande iofs men det blir nog jobbigt ändå :) Kanske att vi klämmer in en funktionärstävling dagen innan.

19/6 KIVHHIM (Kanske Inte Världens Hårdaste Halv Ironman). I år kör vi den som träningstävling men på sikt hoppas vi få till en blivande vårklassiker. Samarbete med Roberth som arrangerar KIVHH. Nästa år blir det i slutet av maj.

9/11 Utmaningen i Nora. Är jag hemma så kör jag självklart denna underbart trevliga tävling!

11/7 Sövde HIM. Synd att stryka Örserum men det här blir en bra genomkörare inför Norseman så det blir bra.

8/8 Norseman. Årets huvudmål.

28/8 Sala HIM. Mycket trevlig tävling som har blivit lite av en tradition för min del. Ligger också bra till geografiskt.

Utöver detta så vill jag självklart få in någon sprint och olympisk också men det löser sig säkert. Kommer också säkert köra några löptävlingar när det passar.

No comments: