Sunday, November 08, 2015

Norseman 2016 - Jag ska köra!

Jag slängde in en intresseanmälan till Norseman 2016 mest av taktiska skäl. De har nämligen från och med i år börjat med ett nytt system där de som ansöker om en plats och inte får någon i stället har två chanser året efter. Missar man även nästa år så får man tre chanser osv. Jag var redan anmäld till Kalmar och trodde väl aldrig att jag skulle få en plats redan i år men det fick jag såklart. Av drygt 3000 anmälningar fick jag en av de 200 platser som lottas ut. Helt sjukt. Den enda "haken" är att jag nu tvingas välja bort Kalmar eftersom det bara är 14 dagar mellan loppen.

Jag är såklart glad och det är ett fruktansvärt angenämt problem om man ska vara ärlig. Jag vet folk som skulle kunna offra en hel del för att få köra Norseman och nu ska jag göra det för andra gången. Magiskt och jag tror knappt det är sant! Ändå sedan jag körde Norseman förra gången har jag haft en längtan tillbaka. Det är ett fruktansvärt tufft lopp men det går inte beskriva stämningen och den fantastiska miljön som man får tävla i. Så det är bara att börja uppsöka de få backar som finns i Örebro och börja förbereda sig!

Rapport från mitt lopp 2010 
Film från Norseman 2010 (Jag är med 1.20 in i filmen)

Film från årets lopp 

No comments: