Monday, March 16, 2009

En bra affär?

Vad är en bra affär? Enligt mig är det ett erbjudande som är så pass bra att det är svårt att säga nej till samtidigt som man faktiskt behöver objektet i fråga. Ofta uppfylls ju tyvärr enbart ett av dessa kriterier. Av erfarenhet oftast det första och man sitter där med något som var jävligt billigt men inget man egentligen behövde. Det är alltså ingen bra affär utan ett impulsköp. Eller så när man faktiskt måste ha något och man letar och letar och till slut köper för att man måste till ockerpris. Det är heller ingen bra affär även om man kanske är nöjd med det man köper. Eftersom jag är en förnuftig människa utan några större brister i de exekutiva funktionerna försöker jag med detta resonemang intala mig själv (och min sambo) att det erbjudande jag fick i förra veckan kan vara den bästa affären på länge :)

För visst bara måste man ha en linjehoj?

2 comments:

Anonymous said...

köp 2. så kan jag låna en

Anonymous said...

Hehe, visst.