Wednesday, March 18, 2009

Plasman hemma igen

Cykeln är återfunnen!!!!!!!!!!!!!

Idag efter jobbet blev jag uppringd av en vänlig kille som under arbetstid av en slump sett en vit Scott Plasma ståendes i en trappuppgång i Brickebacken. Han hade sett min efterlysning tidigare då han är medlem i Örebrocyklisterna och såg att det med stor sannolikhet var min. Jag åkte till den angivna adressen och där stod den låst med ett litet hänglås. Då den var smutsig men i övrigt oskadad antar jag att personen i fråga använt den som brukscykel de här två veckorna ... Polisen kontaktades och jag får hämta ut min pärla i morgon!

Ett stort tack till alla som hjälpt mig i jakten, utan er hade det inte gått! Jag har verkligen fått stor hjälp med att sprida detta och det var turaktigt att just en person som läst om mitt öde råkade få syn på den. Jag har fått otroligt mycket gensvar och det är många som engagerat sig. Det lönar sig tydligen inte att stjäla en cykel inom den här kretsen :)

Ett extra stort tack till Magnus som hittade cykeln!

8 comments:

Anonymous said...

Fint! Du är välkommen att åka på min rulle i sommar;)

Anonymous said...

Gott!
Jag lägger mig bakom dig.
- och kutar förbi er båda på löpningen... :)

Anonymous said...

Nu tycker jag att du är skyldig Magnus som hittade cykeln en stor smörgåstårta som tack.

Anonymous said...

Grumt kul! Grattis, eller vad man nu säger...=)

Vet man vem som tagit den? Blir det böter och rättegångar? Jag yrkar på fängelse!

Anonymous said...

Dödsstraff. Man pillar inte på någon annans cykel. Så är det bara.

Anonymous said...

Härligt! Det är så det ska gå till!!

/Freddy

Anonymous said...

Tack för det allihop! Grymt skönt!

Anonymous said...

Helt otroligt! Vilken jäkla tur! Synd att du inte fick se pundaren komma hemcyklandes på den med en fimp i mungipan och en systemetpåse hängandes på tempobågen. Tagen på bar gärning.

/Conny