Tuesday, September 29, 2009

Funderingar från en barnvagn

Ja, inte bokstavligt alltså men rubriken lät bättre så. Jag har den senaste tiden inte tränat alls och har samtidigt passat på att verkligen känna efter hur det är i en vardag utan träning. Under de många barnvagnspromenaderna funderar på både det ena och det andra. På ett sätt känns det som att "hur fan hann jag med att träna nästan varje dag" och den tankeställaren tar jag verkligen med mig framöver. Nu har jag visserligen inte mer än drygt tre veckors erfarenhet men jag tycker mig ändå ha fått extra förståelse för de som hävdar att de inte hinner träna ...

En av anledningarna till att denna insikt är extra bra att ha nu är att jag äntligen håller på starta igång mitt företag. Det här är något jag funderat över ett par år nu men vissa saker här i livet kräver lite eftertanke och mental förberedelse innan det kan genomföras. Själva idén ser jag lite som en lerklump som jag knådat och format om flera gånger längs vägen men nu börjar den ta så pass mycket form så att jag ser vad den föreställer :) Jag kommer dock inte lägga in den i ugnen för bränning eftersom jag vill kunna modifiera min klump allt eftersom.

Jag ska inte gå allt för mycket in på det här med företaget i den här bloggen men det finns en stark anledning att i alla fall nämna det. En av de saker jag kommer syssla med är coachning inom långdistansidrott, allt från motionären som vill kunna genomföra sin första halvmara till den seriöse ironmantriathleten. Hör av dig om intresse finns att utnyttja mina tjänster! Mer info kommer komma upp på ny hemsida inom någon månad.

Nu ser jag fram mot en spännande höst, både för egen del och för de jag kommer hjälpa över kommande säsong!

5 comments:

That fat swimmer said...

Häftigt! Ser fram emot att följa dina steg mot "distans-PT". Har funderat en del över varför det inte finns PTn med fokus på resultat istället för utseende. Nu är det på väg!

Lars said...

Kul! Blir lite nyfiken, har du någon utbildning som coach/tränare eller kommer du köra på alla erfarenheter du fått genom åren? Lycka till oavsett!

Odda said...

Låter jättespännande. Skulle var kul med en PT. När kommer den nya hemsidan upp?

Micke said...

Odda> Den nya hemsidan kommer förhoppningsvis upp inom kort men är du intresserad kan vi köra igång idag om du vill!

Micke said...

Lars> Har ingen specifik utbildning men mina erfarenheter, sjuksköterskeprogrammet och mitt arbete inom psykiatrin ger mig tillräckligt med verktyg för att jag ska kunna hjälpa till.