Sunday, December 06, 2009

Förnedrad men inspirerad part 2

Jaha, då har man varit i mässan och gjort säsongens typ fjärde uppstartspass. Det har varit otroligt trögstartat i år men skam den som ger sig. Än är det ingen panik men ska jag klara av Norseman bör jag å det snaraste se till att träningen blir regelbunden.

Passet idag var en plåga och inte det minsta roligt faktiskt. Vi körde 6x4min med 2min vila och redan efter första var det sega ben trots att jag höll mig på 4.05-fart. Hmm .... sämre än någonsin men jag körde på och blev gång på gång förnedrad och varvad alldeles för tidigt av gasellerna. Dom tre sista gick i 4.15-fart ...

Det här passet var ganska tufft mentalt och jag har nog aldrig varit så nära att bryta ett träningspass (utan att göra det). Inte kul att borra så här hårt på ett träningspass men jag är i alla fall motiverad att se till att det inte händer igen. Den här gången kanske ändå var det sista uppstartspasset ... Nu jävlar!

PS. Här är första delen jag syftar på i rubriken. D.S.

1 comment:

That fat swimmer said...

De där väckarklockspassen kan vara riktigt bra. Risken är bara att man drar på för mycket från start och blir sjuk istället... och får ett till väckarklockspass några veckor senare!