Monday, May 03, 2010

Power!

Jag börjar sakta men säkert bygga upp något som liknar bra form igen. Jag börjar känna mig starkare, friskare och mycket motiverad till regelbunden träning! Det har tagit lite tid att lära sig träna i kombination med familjelivet men nu börjar jag i alla fall få lite kläm på det. Nyckelorden är disciplin, struktur och flexibilitet. Kanske kan bli ett kommande blogginlägg :)

Lanzarote börjar närma sig och spänningen börjar nu byggas upp runt herr Kleberg. Vi har ju haft lite smolk i bägaren sista veckorna orsakat av en snabb startmil, många cykelmil och fel inställda skor. Han har inte kunnat löpa som planerat och det har blvit ett par vändor till kiropraktorn men nu verkar det ha vänt. Positivt är i alla fall att simning och cykel kunnat fortgå ungefär som planerat. Det är nu sista veckan med mycket träning innan nedtrappning och enligt rapporterna ser allt riktigt bra ut! Nu är självklart fokus på att kunna genomföra loppet men vi tar också med oss dessa erfarenheter när vi sedan tar sikte mot nästa mål. Det handlar som sagt inte om att träna mest, det handlar om att träna smartast ...

Jag vill ju också ha ut lite av Lanza där planerar ett litet träningsläger. Måste ju komma i lite form tills dess så jag orkar med mycket fin träning!

No comments: