Saturday, May 08, 2010

Inför Lanza

Har precis ägnat ett par timmar åt att försöka förbereda allt som går att förbereda inför IM Lanzarote om två veckor. Nu ska jag ju inte tävla själv men för att Kleberg bara ska kunna ägna sig åt det han kan bäst, att träna, sköter jag allt annat i egenskap av coach. Dessutom bjuder han på resan så lite nytta för brödfödan ska man väl göra :) Jag var ju där och tävlade -07 men det betyder ju inte att man kommer ihåg allt ... En sak kommer jag dock ihåg och det är att en genomtänkt planering och bra förberedelser gör att man kan slappna på ett annat sätt och bara luta sig tillbaka. Visst kan det alltid hända saker som inte går att förutsäga men det är det ju ingen anledning att oroa sig över innan det händer. Vi har också haft lite strul med flygbolaget som ändrat om sina rutter och därmed tvingat oss att tillbringa en natt i Madrid på tillbakaresan. Jaja, bara vi kommer ner i tid så får väl resten ordna sig.

Idag sprang jag med klubben och det blev 22km med riktigt bra känsla. Efter 45min tryckte vi på lite och jag kände mig stark hela vägen, helt klart årets bästa löppass. Jag börjar känna mig i skaplig form förutom i simningen såklart men det ordnar sig. Jag kommer köra på så mycket jag kan nu innan Lanza och där nere köra väldigt mycket. Jag funderar på hur många varv på IM-banan man fixar på en vecka ... ;)

Statusen på herr Kleberg är mycket bra. Nästa vecka inleds toppningen och det ser riktigt bra ut på alla fronter. Häromdagen simmade han en IM-simning på 55min och 35min på startmilen för några veckor sedan är ju skönt att ha med sig i ryggen. På cykeln är han i fruktansvärd form och det är egentligen mest imponerande med tanke på hur förutsättningarna har varit i år vädermässigt ...

Nu är det bara lite askmoln som oroar lite i bakgrunden ...

No comments: