Sunday, May 20, 2007

10.54!

Ja, da sitter jag har morgonen efter och njuter av min insats. Jag ar riktigt nojd och kande mig stark (nastan) hela vagen.

Snabb rapport

Simning
Det var ganska maktigt att sta dar med 1000st andra och vanta in startskottet. Jag kom ivag bra och behovde inte braka sa mycket. Det gick ovantat smidigt och jag kunde simma relativt ostord hela vagen. Tiden blev 1.07. Nytt personligt rekord med 7min. Hade val hoppats pa sub 1.05 men ar nojd.

Cykel
Riktigt rolig bana! Det var verkligen en spannande miljo att cykla i och det hande saker hela tiden. Otroligt vackert! Jag hade en trevlig cykeltur och forsokte kora lugnt och stabilt. I ar var det motvind sista milen in till vaxling och det var lite jobbigt men det gick bra. man hade ju medvind pa andra stallen. Jag hade hoppats kunna kora pa under 6h och det gick. 5.51 ar en skaplig tid pa denna bana med sina 2500 hojdmeter. Som tur var sa var det molnigt storre delen av cyklingen sa det blev inte sa dar grymt varmt.

Lopning
Nar jag borjade springa kandes det bra! Jag sprang latt pa 5-fart och trodde faktiskt jag skulle klara den farten hela vagen utan problem. Banan var fyra varv och man sprang ut och tillbaka samma vag. Pa tillbakavagen tredje varvet borjade det kannas tungt och sista varvet var en plaga men jag holl mig springande hela vagen och fick 3.44 vilket ar pers med 20min.

Efter malgang
Nar jag kommit i mal fick jag yrsel och kande mig groggy. Jag hade fatt tipset av att se lite extra trott ut for da far man dropp vilket forbattrar aterhamtningen men jag behovde inte latsas om jag sager sa. Jag blev inledd pa deras initiativ :) I borjan lag jag och skakade men tva pasar dropp och fem filtar over mig fick mig att ma bra igen. Efterat kande jag mig som ny sa det var absolut ingen fara. Vatskebrist och energibrist helt enkelt.

Totaltiden blev 10.54 och preliminart kom jag pa 145:e plats av ca 1000. Jag ar supernojd med att lyckats med mina mal och faktiskt ocksa nastan uppnatt mitt drommal :) Det har visar att jag har forbattrat mig ganska mycket jamfort med forra sasongen och det var skont att fa beloning for allt slit man lagt ner. Tavlingen var verkligen superrolig och en upplevelse utover det vanliga. Bra arrangemang och en superfin bana.

jag kommer nar jag kommer hem och fatt smalta det hela lite lagga in en langre rapport pa min hemsida. Tack for visat intresse och for allt stod! Det har varit guld vart!

9 comments:

Anonymous said...

Riktigt starkt
Ett stort Grattis
/Stefan

Måns said...
This comment has been removed by the author.
Mikedb said...

G R A T T I S!
Grym prestation, det är för mig helt verklighetsfrämmande att springa maran på 3.44 efter att ha hållit igång kroppen över 6 timmar innan.

Mikedb said...

Kan inte ens räkna, över 7 timmar dessutom. :-)

Anonymous said...

snyggt lopp micke!
/johanj

Anonymous said...

Grattis , fantastisk prestation

Anonymous said...

Grattis, Micke! Ser fram emot att höra mer om loppet. /martin

Anonymous said...

Grattis! Suprbt!

Anonymous said...

Tak for en interessant blog