Friday, May 18, 2007

En dag kvar ...

Nagon undrade vem jag ar har med och det ar Peder fram triathlon vast. Vi delar rum och taggar varandra fot fullt har nere. Snart ar vi pa pallen bada tva som vi eggar :)

Allt kanns fortsatt bra och nu kan jag verkligen inte gora mer. Idag har det blivit latt cykling och lite lopning och packning av race-utrustningen. Man checkar namligen in cykel och tavlingsklader dagen innan tavling sa i morgon bitti ar det bara kliva upp, ata frukost och aka taxi ner till starten. Mycket smidigt maste jag saga. Dessa aktiviteter var snabbt avklarade och nu har jag och Peder precis tryckt i oss ett rejalt lass pasta och i ovrigt tagit det mest lugnt under dagen.

Om vadret i morgon blir som idag tackar jag hogre makter for det har varit molnigt hela dagen och inte sa grymt varmt. Det har heller inte blast sa hart (for att vara Lanza) sa det ar upplagt for valdigt bra forhallanden! Jag som ar kanslig for solen ar sarskilt tacksam for sa mycket moln som mojligt :)

Det ar kul nar det ar sa mycket triathleter pa samma stalle! Man ser otroligt mycket manniskor som ser extremt valtranade och snabba ut ... det kryllar ocksa av mangder av snygga cyklar och det ar ju trevligt att titta pa. Forvanadsvart mycket hogprofiler och det ar nastan sa att jag angrar att mina Zipp inte fick folja med. Men i kantvinden i morgon tror jag nog att jag kommer uppskatta mitt hjulval.

Ja, vad ska jag saga mer ... jag tror det kommer ga bra och jag hoppas kunna aterkomma med en positiv rapport i morgon kvall. De kommer pa www.ironmanlive.com rapportera loppet och det gar aven soka pa enskilda individer (jag har startnummer 217) for att kolla vart pa banan de befinner sig. De forvarnade om att i och med att det ar forsta gangen de erbjuder tjansten sa ar det inte sakert det fungerar klockrent men det marks. Jag kan ocksa nu offentliga gora en liten malsattning jag satt upp under veckan:

1. Sub 11.18, vilket motsvarar min forsta Kalmartid
2. Topp 10 i min agegrupp vilket forra aret motsvarade ca sub 11h. Tufft men realistiskt.
3. Topp 100 totalt vilket ar ett drommal.

Namnda tider galler vid normala forhallanden. Placeringen ar viktigare.

Uppstigning 04.00 i morgon bitti! Vi hors om ett dygn ungefar!

3 comments:

Anonymous said...

Hej Micke
Skönt att allt är under kontroll.
Ha en bra dag i morgon.
/PD

Anonymous said...

Grattis till ett bra lopp! Riktigt bra cykeltid, backarna verkar inte ha skrämt dig så mycket.. ;-) PB på maran också är ju inte så illa. Inväntar RaceReport när du smält det hela.

Anonymous said...

Stort grattis Micke till ett väl genomfört lopp. Jag tror bara du inser vad det innebär i form av insats, träning, målmedvetenhet...

01:07:59
05:51:21
03:44:26
10:43:46

Respekt!

Ha de, önskar Ivan o Niklas.