Wednesday, July 01, 2009

Läget på formfronten

Det är varmt och skönt och jag har kommit igång med träning igen efter en seg period. Det första löppasset på x antal veckor avverkades förra onsdagen och det kändes värre än väntat. Hela passet var en plåga men jag tog mig igenom och hoppades att det fanns någon vilande form långt inbäddad någonstans. Dagen efter cyklade jag och där kändes det istället mycket bättre än väntat. Så har det rullat på i veckan och nu kan jag faktiskt känna att det börjar ta sig igen. Enda orosmomentet är en krånglande axel som har gjort mer eller mindre ont sedan klassikern. Jag har inte simmat sedan dess så hur det ska gå i helgens övningar återstår att se :)

På fredag väntar den numera årliga traditionen Utmaningen i Nora. Det är en minitriathlon med sträckorna 150m simning, 8km cykel och 2km löpning. Start och mål i centrala Nora och det brukar vara en fantastisk inramning med skön stämning och mycket publik. Rekommenderas om ni har vägarna förbi!

På lördag är det dags för Örserum triathlon som är en av de absolut roligaste att köra. Inte på grund av banorna som är ganska tråkiga men för att det är ett fantastiskt arrangemang. Jag har inte kört alla tävlingar i Sverige men av de jag kört känns den här helt klart mest professionell. Det enda jag har att klaga på är att de inte skriver ut de exakta distanserna. Banan måste vara för kort med tanke på att typ alla har sitt olympiska PB härifrån och jag säger inget om det men det skulle vara kul att veta. Någon som kör med GPS får gärna höra av sig efter loppet :)

Jag är som sagt inne i en ganska lam period träningsmässigt och har väl inga höga förväntningar på det hela. I Nora är det ju otroligt små marginaler då hela tävlingen tar ca 24min men jag vill gärna vara med och kriga om topp 3 i alla fall. I Örserum blir målet ändå PB. Förra året körde jag ganska tätt inpå Frankrike på en lånad linjehoj och jag hoppas jag ska kunna köra lite bättre än då. Men vi får se. Det ser ut att bli våtdräktsförbud och det är ju inte bra med tanke på simform och axeln ... Jaja, det är bara köra så det ryker!

No comments: