Thursday, September 03, 2009

Status inför Ö till Ö

Igår när jag och min kompanjon i Ö till Ö skulle träna uppe i Ånnaboda sjön hann vi bara med en simning och en löpning när det hördes ett illavarslande ljud när han drog upp dragkedjan i sin våtdräkt. Jag vältrade mig upp på land igen och inspekterade sorgligt nog en väldigt trasig dragkedja. Så det var bara att byta om igen och ringa Lena på hemvägen som lovade leverans av en ny redan idag. Shit happens kan man säga men oändligt mycket bättre att det hände nu och inte under tävlingen. Stort tack till Lewasport för snabb service!

Vi hann i alla fall testa den slutliga versionen av taktik Selvin/Kleberg i loppet med ett resultat över förväntan. Det ska bli intressant att se hur det går på söndag men hur som helst har det varit grymt kul att förbereda sig inför detta. Vi har tänkt ut och testat ganska många olika varianter med varierat resultat och är nu mycket nöjda. Vi är också i skaplig form båda två så vi kommer köra riktigt hårt med vetskapen om att efter det här får vi vila några veckor :) Vi är tävlingsmänniskor båda två och kommer slåss för varje placering men självklart är vi ödmjuka inför uppgiften. Med tanke på tidigare års resultat är målgång i sig en bedrift och vi hoppas kunna genomföra till att börja med (16 lag kom i mål förra året). För mig är det första gången i Stockholms skärgård så det ska bli en intressant weekend, om inte annat ur sightseeing-synpunkt.

Vi kommer ha GPS-sändare på oss och via hemsidan ska det gå och följa oss live om jag förstått det hela rätt. Vårt artistnamn är Calzone Special Forces och vi är lag nr 38. 60 lag är för övrigt anmälda så det är många dårar ute bland kobbar och skär på söndag. Lyckas vi överleva detta så utlovas tävlingsrapport å det snaraste. Nu jävlar ska vi köra!

2 comments:

Härdfeldt said...

Lycka till grabbar!

Mattias said...

Hoppas ni får en fin dag i skärgården :)