Thursday, June 04, 2009

Bilder och resultat från Falu Triathlon

Här kommer mitt lopp i bilder. Resultaten är uppe nu här

Jag blev 9:a av 15 i herrar seniorer och det fattades ungefär en minut per gren till den övre tredjedelen av resultatlistan som alltid är målet. I alla fall på långa distanser vill säga och jag är väl ganska nöjd med mitt resultat. Sprint är ju inte riktigt min grej och både i cyklingen och löpningen började det kännas bra på andra varvet. Nu är i alla fall triathlondebuten avklarad och en liten bonus var ju att det blev PB på distansen i alla fall. Visserligen första sprinten sedan 2003 men ändå :)

Sim+växling: 14.20
Cykel+växling: 37.12
Löpning: 21.24
Totalt: 1.12:56












Triathlon är så sjukt kul och en av de bästa sakerna med sporten är den avslappnade stämningen. Hade skönt snack med Jocke Berggren om Kalmar bland annat där han kom 3:a förra året.

No comments: