Wednesday, May 27, 2009

Duathlon och märklig cykelskada

Körde ett riktigt skojigt pass igår måste jag säga. Ett duathlonpass på samma bana som vi kör vår träningstävling GIH-duathlon på. Vi körde varianten med löpning-cykel-löpning-cykel-löpning med målet att varje intervall skulle gå fortare och fortare. Vi var tre med samma vackra namn som jag som körde och vi höll ihop hela vägen. Kleberg var stark på cykeln och drog klart mest. Under andra cyklingen då det ösregnade kom han upp när jag skulle dra och frågade om han fick göra det i stället eftersom han inte såg ett skit i sina glasögon. Tacksamt lade jag mig på rulle eftersom jag var lite småseg :) Passet tog 1.26h och det kändes riktigt kort. Bra jobbat Micke och Micke!

Mange skulle varit med men han hade lyckats med det konstigaste cykelhaveriet jag någonsin sett. Han dyker upp lite sen och bär på cykeln och är smått irriterad. En t-shirt han hade med sig hade åkt in i bakhjulet och fastnat på något sätt med följden att hela bakväxeln slitits loss och hängde och dinglade ... Önskar att jag hade en bild men det var det märkligaste jag sett. Tröjan var för övrigt helt oskadd ...

Grattis Mange. Detta blir svårslaget och du kommer förmodligen få vandringspriset "årets cykelhaveri" i år ;)

No comments: