Friday, August 21, 2009

Blodomloppet

Sprang Blodomloppet igår och det var en trevligare upplevelse än jag trodde det skulle bli. Var inte laddad för fem öre och hade inte haft tid att träna sedan loppet i lördags men det gick bra. Körde på känsla med planen att ta loppet som det blev och försöka att inte vara helt slut efter 6km som jag varit de senaste milloppen jag gjort ...

Det är kul att se hur många man faktiskt har framför sig när man öppnar första kilometern på fyra prick i ett sånt här lopp. Lätt att ryckas med i strömmen men jag höll mig i skinnet och log lite när jag hörde en del flåsa redan efter två kilometer. Jag lunkade på och efter halva loppet som gick på 20.45 tyckte jag det kändes helt OK. Mellan sju och åtta kilometer hade jag den sedvanliga lilla svackan och Magnus kom upp och förbi. Försökte hänga på men tappade några sekunder som sedan var omöjligt att ta in igen och han fick sin revansch :) Andra halvan på 21.04 och sluttid 41.49 är ändå ett bra lopp efter omständigheterna och just nu är jag inte bättre. Är nöjd att jag körde på känsla och att det gick stabilt hela vägen.

Placering: 25 av 365 i herrar 10km.

Bra jobb Mange!

2 comments:

That fat swimmer said...

Visst är det underbart att låta folk dra i början av loppet för att sedan jogga förbi dem efter 4-5 km? Jag var visserligen långt bakom, men upplevde samma grej.

Micke said...

Skönare att ta folk på slutet än att bli omsprungen. Bra jobb om du lyckades med samma upplägg. Tider går ju förbättra, huvudsaken är att man är nöjd utefter de omständigheter som råder.