Thursday, August 27, 2009

Dålig buk och ÖtillÖ-träning

Efter en orolig natt med massa mardrömmar och ständiga uppvaknanden tillbringade jag förmiddagen i ryggläge. Jag kände mig riktigt risig med feberkänning och orolig mage, nästan precis samma känsla som under Superklassikern. Då jag tillbringat en ansenlig mängd tid i Hästhagens bakteriefyllda vatten de senaste dagarna trodde jag det var dags för en rejäl magsjuka. Alla prover har i och för sig varit godkända men viss förekomst av E.Coli har ändå förekommit och sväljer man tillräckligt så kanske det märks :) Jaja, det blev ingen träning idag men i skrivandets stund känns det i alla fall OK och jag hoppas det bara var en känning av något skit.

Jag och Kleberg har kört ganska mycket ÖtillÖ-träning nu och börjar hitta ett koncept som vi tror blir en framgångssaga :) Det är ju en del logistiska problem att lösa om man säger så ... Då tävlingen är ganska ny gick vi in i det här med inställningen att den perfekta lösningen ännu ej har använts (i alla fall inte publicerats) och därför själva testat oss fram. Vi har landat i en lösning som faktiskt ser lite olika ut för oss båda då vi upptäckte att vi simmar på olika sätt. Jag kommer inte gå in på detaljer nu innan loppet men kort sagt satsar vi på enkelhet á la Colting (som för övrigt har börjat blogga igen). Vi kommer lägga lite krut på att simma fort då det ändå är i vattnet den mesta tiden kommer spenderas. Det ska bli riktig jävla skoj och nu när det faktiskt känns helt OK att ta sig fram i både vattnet och på land är vi riktigt laddade.

Här är en video som visar lite vad Ö till Ö handlar om:



Men först väntar Sala i helgen och jag hoppas jag kan köra. Känner jag mig risig står jag såklart över då jag hellre är i form helgen efter. Wish me luck!

No comments: