Tuesday, August 11, 2009

Den vilda jakten på formen

Eftersom jag har tre tävlingar framför mig nu närmaste månaden inleddes i lördags operation formjakt. Jag kommer köra i mina mått mätt mycket träning och planen är i grova drag följande:

1. Simma så mycket jag har möjlighet till. Ö till Ö 5/9 består av 10km simning ... vill inte komma helt oförberedd.

2. Springa i princip dagligen. Behöver inte vara långt eller hårt alla gånger men ett litet löpfokus blir det nu. Några pass måste dessutom ske i våtdräkt av samma orsak som ovan nämnda tävling.

3. Vara jävligt effektiv och inte försaka familjelivet allt för mycket!

Igår körde jag ett kul pass. Cyklade till en liten sjö, simmade 30min, sprang 15min, cyklade hem och sprang 15min. Tog 2.30h inklusive växlingar och det kändes som en timme :) Idag var det duathlonträning och det kändes helt OK. Kanske att formen börjar ta sig.

Tävlingar

13/8 Nu på lördag kör jag Sundbyholm som jag inte kommer bry mig om särskilt mycket. Tränar hela vägen och enda målet är att spöa Mange ;) Får väl också se till inte få stryk av Teddie ...

29/8 Sala Silverman. Halv ironman där målet blir att göra ett stabilt lopp och gärna med en bra simning och löpning. Här vill jag köra bra!

5/9 Ö till Ö. Team Kleberg/Selvin tar sig an ännu ett vansinnesprojekt! http://www.otillo.se/

2 comments:

Mange said...

You wish!

Mattias said...

du blir som vanligt farlig i Sala, ska försöka hålla ryggen fri även i år... :)