Sunday, August 02, 2009

Kanon i Kalmar

Är på lite semester på västkusten och vi har varit i Varberg för att dra vidare till Smögen i morgon. Riktigt nice och givetvis är träningskläderna med även om jag tränar lite "när jag känner för det" och inte efter något program.

Följde Kalmar igår via datorn och det var en riktigt spännande show det bjöds på. Live-resultaten fungerade klockrent och det var inga problem att hänga med här hemma. Stort grattis till Clas Björling som tar hem detta och jag kan inte ens föreställa mig hur stort det måste kännas för honom. Att gå in i väggen så totalt att man inte ens tar sig ur sängen för att komma tillbaka och spränga målsnöret som svensk mästare tre år senare är fruktansvärt stort. Jag glädjer mig med Clas och hoppas och tror detta bara var början. Vi kommer få se mycket av honom några år till!!!

För att inte tala om Eva Nyström som gör 9.09 och krossar det svenska rekordet! Detta är alltså en tid i absolut toppklass även internationellt! Nu slog visserligen Chrissie Wellington världsrekord häromdagen på 8.31:59 men hon är ju från en annan planet. Efter henne är det väldigt få kvinnor som gör tider som Eva presterade igår. Grymt jobbat och förhoppningsvis är detta också bara början. Det är spännande tider svensk långdistanstriathlon står inför!

Kleberg gör ett bra jobb och sätte sub10 även om han hoppats på lite mer än så. Du är på väg mannen och det är ju bra att inte slå FÖR stora PB:n. Nu finns det ju lite kvar att förbättra! ;)

No comments: